Folyadék téma

Mennyi folyadékra van szüksége naponta egy felnőttnek?

Mintegy három liter folyadékra van szüksége egy átlagos súlyú felnőttnek naponta; a pontos mennyiséget a testsúly határozza meg.

Itatás pohárból

Az iváshoz mindig ültessük fel a fekvőbeteget, nehogy félrenyeljen! Ha betegünk tud pohárból inni, akkor adhatjuk neki pohárban az innivalót. Mindig gondoskodjunk arról, hogy legyen mellette innivaló, például tea.

Ha a beteg erőnléte olyan jó, hogy egyedül fel tud ülni néhány korty erejéig, akkor az innivalót ne pohárban készítsük oda, hanem olyan flakonban, aminek a kupakján egy nyitható-zárható kis lyuk van, ezt a beteg önállóan tudja nyitni-zárni.

Ha a beteg inni kér, adjunk neki folyadékot. Fontos tudni, hogy az idősek szomjúságérzete csökken, de ugyanúgy szükségük van a folyadékpótlásra, ezért erre kiemelt figyelmet kell fordítanunk. Betegünket akkor is rendszeresen kínálni kell folyadékkal, ha nem jelzi vagy bármilyen okból kifolyólag nem tudja jelezni, hogy szomjas. Olyan italt kínáljunk a betegnek, ami az egészségét szolgálja, ugyanakkor ízlik is neki!

Magas víztartalmú ételekkel a szervezet hidratáltságáért

Szervezetünknek a tápanyagok, vitaminok és ásványi anyagok mellett folyadékra is szüksége van ahhoz, hogy megfelelően és egészségesen működjön minden létfontosságú szervünk. A folyadékpótlás nemcsak az italok elfogyasztásával valósul meg, hanem azáltal is, hogy a különböző módon elkészített ételeket megesszük.

Amikor káros a sok folyadék

Nap mint nap azt halljuk, hogy fogyasszunk sok folyadékot. A nagy mennyiségű folyadék fogyasztásának akár káros hatásai is lehetnek. Az állandó szomjúság és a fokozott vízfelvétel a szervezet kóros működését jelezheti.

Szervezetünk elsavasodása ellen hatásos lehet a lúgos diéta!

Figyeljünk oda szervezetünk sav-bázis egyensúlyára. Léteznek kifejezetten lúgosító ételek, ilyenek például kivétel nélkül az összes zöldség. A folyadékbevitel is nagyon fontos, de nem mindegy, hogy mit iszunk. Nem csak a cukros italok savasíthatnak, a szénsavas ásványvíz is felboríthatja a sav-bázis egyensúlyt. Ezért ha tehetjük, szénsavmentes ásványvizet fogyasszunk, abból is legalább 2 és fél litert.

Zöldséglevekkel az egészségért!

A gyümölcs- és zöldséglevek fogyasztásával a többszörösét tudjuk a szervezetbe juttatni annak a mennyiségnek, amit mennyiségileg képesek lennénk elfogyasztani. A növényi rostok, ásványi anyagok, vitaminok segítik a szervezet vitalitását, erősítik az immunrendszert és a méregtelenítő szerveink működését is segítik.

Hidratációs index - Az egyes italok folyadékpótlásban játszott szerepe

Normál körülmények között egy átlagos nap során a szervezet folyadékegyensúlya ingadozik ugyan, de a 24 órás cikluson belül rendszerint visszatér ugyanarra a pontra, ahonnan elindult. Ezért általában ritka a jelentős mértékű folyadékhiány.

A folyadék létszükséglet!

Azt mindenki tudja, hogy a folyadékfogyasztás elengedhetetlen az egészségünk érdekében, a napi ajánlott mennyiség felnőtteknek 2-2,5 liter.

A tej rendkívül hasznos folyadék

A tej nagyban tartalmaz kalciumot, emiatt pedig rendkívül hasznos folyadék az emberi szervezet számára.

Igyunk sok folyadékot! Tippek a forró napokra

Ha a hőmérséklet 30 fok közelébe kúszik, hamar jön az izzadás, mely lehetővé teszi a testhőmérséklet szabályozását, és bizonyos anyagok kiválasztását. Ilyenkor a szokásos napi folyadékmennyiség két-háromszorosát kell bevinnünk szervezetünkbe. Íme, néhány jó tanács.

A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!
▼ hirdetés