vénák és hajszálerek védelme

Tisztelt Doktornő! Mindkét lábamon (comb és lábszár egyaránt) megjelentek apró hajszálér tágulatok, illetve kisebb értágulatok. 20-21 éves koromban lettem figyelmes a megjelenő értágulatokra, azóta nem szaporodtak meg túlzottan, mégis szeretnék odafigyelni rájuk, hogy a későbbiekben se súlyosbodjon az állapotuk. Ha tehetem, igyekszem felpolcolni a lábaimat, hideg-meleg vizes váltózuhanyt is alkalmazok, valamint próbálom beiktatni a rendszeres testmozgást az életembe. Elkezdtem használni egy seprűereket elfedő krémet, valamint fekete áfonya vitamint is szedek, amiről azt olvastam, hogy segíti az érfalak rugalmasságának megőrzését. A kérdésem az lenne, hogy a fekete áfonya valóban jó lehet az értágulatok kezelésére, az erek védelmére, mert nem mindig bízom az internetes forrásokban. Illetve, milyen krémet, érvédő vitamint/gyógyszert ajánlana Ön, amely hatásosabb lehet (pl. vadgesztenye vagy vörösszőlő kapszula, Detralex stb.)? Valamint milyen életmód tanácsokat tudna még adni? Válaszát előre is nagyon köszönöm!

Dr. Földi Ildikó válasza a visszér témában

Kedves Kérdező! Fontos, hogy csak olyan étrendkiegészítőt vagy gyógyhatású terméket fogyasszon/vásároljon, amit az OGYI (Országos Gyógyszerészeti Intézet) engedélyezett vagy az OÉTI(Országos Élelmezés-és Táplálkozástudományi Intézet) bevizsgált. Ezt a dobozon jelzik. A fekete áfonyának valóban kedvező hatása van a különböző érbetegségekre, de ez nem olyan erős, hogy olyan hatékony legyen, mint bizonyos gyógyszerek.Változatos és vitaminokban gazdag étrend mellett nem szükséges egyéb étrend kiegészítő, a gyümölcsöt(áfonyát)frissen is meg lehet vásárolni és elfogyasztani, így számos egyéb jótékony hatása is érvényesül. Számos egyéb tényező sokkal inkább tudja befolyásolni a visszerek kialakulását és romlását: pl családi hajlam, hormonális hatások (fogamzásgátló szedése-erről pl nem ír, hogy szed-e/szedett-e vagy sem) terhesség, állómunka, túlsúly, pszichés problémák..Ezek egy része elkerülhető, más része nem. Érdemes kerülni a meleg vizes fürdőket, szaunát, az intenzív napozást is.Legjobb sport az úszás és a kerékpározás, futás, gyaloglás nem ajánlott. Amennyiben esztétikai problémán kívül más panaszt nem okoz (pl nincs lábfájdalom, duzzanat, nehézláb érzés stb) nem tartom szükségesnek gyógyszerek szedését, külsőleg használhat különböző krémeket (Venoruton, Lioton stb..). Pontos állapotfelmérés és esetleges kezelési terv céljából érdemes felkeresnie bőrgyógyász vagy érsebész szakrendelést.

Kérdés: 2012. augusztus 07., 18:29 ; Megválaszolva: 2012. augusztus 12., 23:49

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
CIKKAJÁNLÓ
Férfi inkontinencia
Tegyen ellene! Töltse le a férfi gátizomtorna füzetet!
Tiszta orrok, nyugodt napok
A gátolt orrlégzés rossz közérzetet és táplálási nehézséget is okozhat.
Gyakori panasz a lábdagadás, amelyet szinte minden ember megtapasztal élete során. A hátterében álló okok változatosak lehetnek, az életmódbeli sajátosságok épp...
A dagadt, fáradt vagy elnehezült lábak az első jelei annak, hogy a vénás rendszer nem működik megfelelően. Ha már kialakult a visszértágulat, a panaszok a meleg...
A visszeresség megjelenését a női nemi hormonok jelentősen befolyásolják, ezért nők esetében sokkal gyakoribb a visszeresség. A női nemi hormonoknak hatása van ...
Kérdések és válaszok: Visszérbetegség
Tisztelt Doktor nő! Érdeklődni szeretnék, hogy kéthegyű szívbillentyű elégtelenség illetve prolapsus esetén lehet-e kompressziós harisnyát hordani felületes vi...
Tanácsot szeretnék kérni. Ismerősöm 5 éve viszérrel műtött lábszára estére csúnyán bedagad és fáj is. Bokája fölött a lábszáron kb. 10 cm hosszan (kb 2 cm szél...
Kedves Doktor/Doktornő! 17 éves koromtól kezdve aranyérrel küszködök, legútóbb fél éve volt, elég sokáig, majdnem kerek 2 hónapig. Gyógyúlásomat a medencefené...
Édesanyám bal bokája fölött tenyérnyi pirosas barnás folt jelent meg a nyár közepén.természetesen orvosi vivzsgálatokon, ultrahang, vettünk részt, trombust nem ...
Tisztelt doktor úr / doktor nő! A Trental-t 22 éve szedem, (írta ki a doktor úr, kórházi kivizsgálás után) fülzúgás miatt. A Nebilet-et 14 éve szedem, szapora s...