Magasvérnyomàs

Jó napot kívànok Doktornô! Nàlam úgy kezdôdtek a panaszok, hogy tavaly többször furcsa szívdobogàsokat éreztem, melyet inkàbb úgy írnék le, hogy éreztem, hogy erôsen ver! Raktak ràm holtert, melyre diagnózisképp Paroxysmalis tachycardia volt írva, mitràlis mellsô vitorlàn telesystolés prollapsus, és típusos pànik rohamnak megf.helyzet! Szivbill lebegést mondott drnô, hogy ezzel teendô nincs! Valóban? Pàr honappal ezelôtt magas volt a vérnyomàsom, pulzus 146 okra felment, majd kaptam Talliton 12,5 tablettàt, reggel egész, este fél! Vérnyomàsok sokszor lettek magasak, perek 90 és 100 között mozogtak leginkàbb! Kaptam mellé Apadex 1,5 mgot amit kb 1 hete szedek! Perek még sokszro olyanok, nem tudom, hogy ennek a gyógyszernek idô kell e, vagy mi viszi lejjebb a per értéket! Volt nagy laborom melyben a CK 236 lett! Doktornô nem mondott rà semmit! Én sajnos netem utàna néztem és nagyon megijedtem amiket olvastam!szivinfarktus meg ilyenek,de hogy lehet fokozott izommunka miatt is! Pont a vérvétel elôtt pàr nappal kezdtem el tornàzni, egy erôs aktivitàsu feladatsort! Izomlàzaim vannak! Az okozhatja e akkor ennek a megemelkedést!? Mit jelent mindez? Most, hogy irom is érzem azokat a szivdobogàsokat! Nagyom megijedtem, hogy mi lesz velem! Sokat stesszelek! Vàlaszàt elôre is köszönöm, ha tudok csatolok leleteket! Alexandra

▼ hirdetés

Dr. Molnár Dóra válasza a magasabb vérnyomás és pulzus témában

Kedves Kérdező! Izomláz esetén megemelkedhet a CK, ezen nem kell aggódni, rendeződni szokott. A vérnyomásával kapcsolatban konkrét tanácsot nem tudok adni. A sok stressz mindenképpen emeli a vérnyomást és a pulzust is, ezért jó lenne hatékony stresszkezelési technika elsajátítása, akár pszichológus segítségével. A bedobbanások hátterében extraszisztolék lehetnek, a több izommunkával megnövekedhet a szervezet Magnézium igénye, ez hozzájárulhat a ritmuszavar érzéséhez. Magnézium pótlás javasolt alkalmazási előírás szerinti adagban recept nélkül kapható készítménnyel. A stressz is fokozza a ritmuszavar kialakulásának esélyét, így ebből a szempontból is hasznos lenne ennek a leküzdése. Amennyiben panaszai súlyosbodnak háziorvosát keresse fel a további teendők megbeszélésére, lehet, hogy a terápiát kell módosítani. Jobbulást kívánok! Dr. Molnár Dóra

Kérdés: 2020. május 29., 10:55 ; Megválaszolva: 2020. június 02., 17:22

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
CIKKAJÁNLÓ
Allergiás?
A panaszok ellen védelmet nyújthat az egysejtűek titkos fegyvere.
Tehet a hüvelygomba ellen
A bórsav jótékony hatása hüvelygomba kezelésére már régóta ismert.
Az úgynevezett cardiomyopathiák a szívizom betegségei közé sorolhatók. A szívizomzat szerkezetileg és funkciójában károsodik, oka lehet örökletes, de kialakulha...
A mélyvénás trombózis veszélyes, sokszor halálos szövődményekkel járhat. Ha a vénában kialakult trombus egy része leszakad és az embólus a tüdőbe jutva elzár eg...
Bakteriális endokarditisznek (bakteriális endocarditis) nevezzük a szívbelhártya (endocardium) és a szívbillentyűk valamilyen baktérium okozta gyulladását. (A b...
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Tiszteletem! 37 éves nő vagyok. Az a problémám, hogy néhány éve, ha a bal oldalamon fekszem, főleg kinyújtott karral, és úgy alszom el, pontosan fél óra múlva a...
Tisztelt Dr.Nő/Dr.Úr! Cardio Vision vizsgálaton voltam. Asi érték:80,jobb ABI:0.94, bal ABI: 0,88 Nagyon fájnak a lábaim, járástávolság egyre rövidül, hamar...
Kedves Doktor úr! Körülbelül másfél éve küszködök mellkas fájdalommal a szívem tájékán. Nem tudom mihez kötni.Valamikor mozgás, hétköznapi tevékenységek közben...
Tisztelt Doktor Nő/Úr! 38 éves férfi vagyok, 5 éve gyógyszert szedek magas vérnyomás kezelésére. Azóta 140/85-90 re van beállva. Kb 6- évvel ezelőttig nagyon s...
Tisztelt Doktornő, Háziorvos csinált ekg-t, de volt némi eltérés viszont a doki nem.mondott sokat csak nem túl aggasztó, viszont még se hagy nyugodni, mert néh...