Kalcium téma

A magas kalciumszint jelei és kiváltó okai

Magas kalciumszintről, vagyis hiperkalcémiáról akkor beszélünk, amikor a vér kalciumszintje a normál tartomány felső értéke felett mérhető. Ennek hátterében számos ok állhat, legtöbb esetben a hormonális szabályzó mechanizmus valamilyen zavara.

Tanácsok a csontritkulás megelőzéséhez

A csontritkulást (osteoporosis) akkor lehet eredményesen megelőzni, ha már fiatal felnőttkorban elkezdődik a megelőzése.

A csontritkulás növeli a halálozási kockázatot

A csontritkulás férfiaknál és fiataloknál is kialakulhat. Dr. Pál Mónika, reumatológus a megelőzési és kezelési lehetőségekre hívta fel a figyelmét.

Mennyi a menopauza során az elegendő mennyiségű kalcium?

Olvastam, hogy nőknél a változó kort követően napi 1500 mg kalcium bevitele ajánlott. Ehhez képest élelemből kb. 600 mg bevitele az átlag. Rendszeresen szedek gyógyszert csontritkulásra. - Válogatás a WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.

A csontritkulás okai és rizikófaktorai

Harmincöt éves korát követően szinte mindenki szervezete több csontot bont le, mint amennyit képez. A csontritkulás kockázata főleg attól függ, hogy mekkora csonttömegre tett addig szert az egyén és milyen gyorsan kezdi el a csonttömeget veszíteni.

Csontritkulásban szenvedő betegek étkezése

A csonttömeg fiziológiás csökkenése a 40. életévüket betöltött személyeknél indul meg, ahogy előrehalad a kor, egyre gyakoribbá válik és töréseket okoz.

Hogyan előzhető meg a csontritkulás kialakulása?

Az egészséges csontozat megtartásához három dologra van szükség: rendszeres testmozgásra, megfelelő mennyiségű kalciumra és megfelelő mennyiségű D-vitaminra, amely a kalcium felszívódásához nélkülözhetetlen.

A mellékpajzsmirigy betegségei és tüneteik

A mellékpajzsmirigy rendellenességei a szervezetben lévő kalciumszintre vannak döntő befolyással. Ha alulműködés tapasztalható, az gyakran görcsös rohamokat válthat ki a betegnél. Éppen ezért fontos, hogy megfelelő időben diagnosztizálják a szakemberek a betegséget, és megelőzzék a súlyosabb következményeket.

Csontjaink egészsége és a kiegyensúlyozott táplálkozás

Már gyermekkorunkban is arra tanítottak bennünket, hogy a tej élet, erő, egészség, hiszen a legfontosabb kalciumforrásunk, emellett D-vitamint, tejcukrot és teljes értékű fehérjéket is tartalmaz.

A D-vitamin típusai, forrásai és hatásai

A D-vitamin (D-hormon) elnevezés több, zsírban oldódó vitamint foglal magába. Legfontosabb feladata a kalciumháztartás szabályozása, valamint a csontok ásványosítása.

A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!
▼ hirdetés
Kalciumhiánya van? Tesztelje!

Kalciumhiánya van? Tesztelje!