Ülőmunka téma

A kevés mozgás is okozhat izomgörcsöket

Az ülő életmód, az ülőmunka sok embernél rossz tartást, izomgörcsöket és keringési zavarokat okoz. Ezek aztán számos más problémához vezethetnek. A csontkovács különböző technikákkal feloldja az izomgörcsöket, optimalizálja a keringést, így akár egy kézzsibbadás vagy egy fejfájás is percek alatt orvosolható.

Ékpárnával és tornával az irodai hátfájás ellen

Gerinckímélő életmóddal megelőzhetjük a degeneratív elváltozásokat, és a különböző derék- és hátfájdalmak kialakulását. Az ékpárna használata, és a gyakorlatok rendszeres végzése segíthet a megelőzésben, és a már kialakult problémák esetén is. Egy ékpárna és néhány irodában is végezhető gyakorlat azonban segít kialakítani az ülés közbeni megfelelő tartást. Ez hosszú távon jó hatást gyakorol a vázizom rendszerünkre, így végső soron egészségünkre és közérzetünkre is. (x)

Az ülőmunka izommerevséget és izomgörcsöket okozhat!

Manapság az emberek többsége ülőmunkát végez, ami számos tartásprobléma és izommerevség kialakulását eredményezheti. A túlhajszolt életmód, a megnövekedett stressz is okozhat görcsöket az izomzatban. Ezek kezelésére sokak nem tudnak időt szakítani és így a gyógymasszőrt a munkahelyükre hívják. Az irodai masszázs egyre inkább hazánkban is elterjedőben van.

Az ülőmunka mellé állandó torna ajánlott!

Aki ülőmunkát végez, annak nemcsak naponta, de óránként át kellene pár percre mozgatnia a nyaki és a háti izmait. A sok órán át való merev tartásban ugyanis az izmok nemcsak lemerevedhetnek, de izomgörcsök vagy izomgyulladás is kialakulhat. Szakember segítségével elsajátíthatók ezek a mozdulatok és így elkerülhetők a komolyabb következmények is.

5 perces office torna

A helyes testtartásnak fontos szerepe van a gerinc egészségének megőrzésében, de tovább csökkentheti a fájdalom és a betegségek kialakulásának esélyét, ha óránként, kétóránként elvégzi a következő gyakorlatsort.

Az ülőmunka a legtöbb esetben rossz tartáshoz vezet, amit egy csontkovács táncszerű mozdulatokkal képes helyrerakni!

Már a régi kultúrákban is ismerték a csontkovácsolás mesterségét. Míg más országokban csontrakónak hívták őket, a hunoknál a kovácsra, azaz a legerősebb emberre bízták például a kificamodott ízületek helyrerakását. Innen ered a csontkovács elnevezés is.

A túl sok ülés és a túl kevés testmozgás gyorsíthatja az öregedést

A naponta több mint tíz órát ülő és kevés fizikai aktivitást végző idősebb nők sejtjei gyorsabban öregednek, mint azon társaiké, akik kevesebbet ülnek és többet mozognak napközben - állítják a San Diegó-i Kaliforniai Egyetem orvostudományi karának szakemberei.

Edzőtermi gyakorlatok - Egyszerű edzésterv kezdőknek

Nagyon sokan a munkakörükből adódóan kénytelenek napi 8-10 órát ülni, és igazán nincs mozgáslehetőségük ebben az időszakban. Az állandó ülés meggyengült izmokat és rossz tartást eredményezhet, de egy jól felépített edzésterv sokat segíthet ezen az állapoton.

Mit tehetünk a számítógépezés okozta fejfájás megelőzéséért?

Sok ember, aki több órán át mozdulatlanul ül a számítógép monitora előtt nap mint nap, kellemetlen, tompa, néha erős lüktető, görcsös tarkótáji, esetenként homloktáji-halántéktáji fejfájásra panaszkodik. Mi okozhatja a számítógépezés utáni fejfájást?

Irodai görnyedés helyett

Egy irodában nehéz a pár lépésen kívül a konyháig, vagy a szomszéd íróasztaláig nagyobb sétákat tenni egy munkanap folyamán.

A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!
▼ hirdetés